Δευτέρα, Ιουνίου 27, 2016

ΑΕΠΙ: «ΦΡΕΝΟ» ΣΤΟΝ... ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑ

Επιασε τόπο το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» της Παρασκευής για την... οδύσσεια του χαμένου εκείνου εγγράφου που ανακαλούσε τη «μετατροπή» της ΑΕΠΙ σε ελεγκτική αρχή, τη «μετατροπή» της σε χωροφύλακα με άλλα λόγια.

Το υπουργείο Εσωτερικών έλαβε επιτέλους υπόψη τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αλλά και την έκθεση ελέγχου του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και έσπευσε με εγκύκλιο να αποκαταστήσει τη «χαμένη τιμή» του εγγράφου.

Και εστάλη αυτή η «ταλαιπωρημένη» με μεγάλη καθυστέρηση και με κατεπείγουσα εγκύκλιο προς τους δήμους όλης της Ελλάδας.


Το νέο έγγραφο-εγκύκλιος, που φέρει την υπογραφή του γ.γ. του ΥΠ.ΕΣ. Κώστα Πουλάκη, αναφέρει με δυο λόγια ότι μετά τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και την Εκθεση Ελέγχου του γενικού επιθεωρητή Δηµόσιας Διοίκησης κρίνονται μη σύννομες η ανάκληση και η αντικατάσταση προηγουμένου εγγράφου του ΥΠ.ΕΣ. από την επικεφαλής της διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Γνωμοδότηση

Η εγκύκλιος αναφέρεται στο επίμαχο έγγραφο της διευθύντριας που έδινε δυνατότητα στους ελεγκτές της ΑΕΠΙ και των άλλων Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης να διαπιστώνουν παραβάσεις και να επιβάλλουν κυρώσεις στα καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ).

Από τη διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης υποβλήθηκε αρχικά στο Νοµικό Συµβούλιο του Κράτους το ερώτηµα «αν οι αναφορές της εταιρείας Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. που αποστέλλονται στους δήµους της χώρας, µε τις οποίες “διαπιστώνονται” από υπαλλήλους της παραβάσεις των διατάξεων του ν.2121/1993, λαµβάνονται υπόψη προκειµένου να επιβληθούν, από τους δήµους της χώρας, οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται στο πδ 180/1979 και στην Αστυνοµική Διάταξη 3/1996 ή αποστέλλονται στα καθ’ ύλην αρµόδια ελεγκτικά όργανα ως αναρµοδίως αποσταλείσες».

Επί του ερωτήµατος εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 293/2015 γνωµοδότηση του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους («Εφ.Συν.» 23/6/2016).

Η γνωμοδότηση έγινε αποδεκτή από τον υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Ιωάννη Μπαλάφα και συγκεκριμένα η παράγραφος 26δ της γνωµοδότησης η οποία αποτελεί απάντηση στο ερώτηµα που υποβλήθηκε από την υπηρεσία.

Σύµφωνα µε την παράγραφο:

«Από τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 3 και 26 παρ. 2 του Συντάγµατος, συνάγεται ότι η εξουσία του ελέγχου της νόµιµης λειτουργίας των καταστημάτων υγειονοµικού ενδιαφέροντος, ως κατεξοχήν δηµόσια εξουσία και έκφραση κρατικής κυριαρχίας, ασκείται διά της αρµόδιας αρχής µόνο από το κράτος (και τα ν.π.δ.δ., που και αυτά είναι αποκεντρωµένες καθύλη κρατικές υπηρεσίες) και όχι από ιδιώτες ή ν.π.ι.δ.. Ερµηνευόµενη υπό το φως των συνταγµατικών αυτών διατάξεων, η διάταξη της περ. ζ’ της παρ. 1 του άρθρου 55 του ν. 2121/1993, σύµφωνα µε την οποία οι νοµίµως αναγνωρισµένοι ΟΣΔ µπορούν να ενεργούν, µε τη σύµπραξη της δηµόσιας αρχής, τους αναγκαίους ελέγχους για την διαπίστωση της προσβολής ή µη των δικαιωµάτων των πνευµατικών δηµιουργών, που εκπροσωπούν, έχει την έννοια ότι απλές διαπιστώσεις παραβίασης δικαιωµάτων πνευµατικής ιδιοκτησίας, που γίνονται από µόνα τα όργανα αναγνωρισµένων από το νόµο ΟΣΔ, χωρίς την συµµετοχή κατά τον έλεγχο αρµόδιου κρατικού οργάνου, το οποίο να βεβαιώνει όλα τα στοιχεία του ελέγχου αυτού (τόπος, χρόνος, διενεργήσας τον έλεγχο κ.λπ.) και τις διαπιστώσεις του µε τη σύνταξη σχετικής έκθεσης, µόνον ως απλή καταγγελία ενδιαφεροµένου ιδιώτη προς την αρµόδια διοικητική αρχή µπορεί να θεωρηθεί και όχι ως πράξη αρµόδιου διοικητικού οργάνου περί διαπίστωσης τέλεσης παράβασης, που εκδόθηκε στα πλαίσια σύνθετης διοικητικής ενέργειας, η οποία αποσκοπεί στην έκδοση ή µη (εκτελεστής) πράξης επιβολής διοικητικών κυρώσεων ή, γενικότερα, (εκτελεστής) διοικητικής πράξης, δυσµενούς για τον διοικούµενο. Συνεπώς, η καταγγελία αυτή των οργάνων των ΟΣΔ εκτιµάται και αξιολογείται από την αρµόδια αρχή ως απλό πραγµατικό στοιχείο, το περιεχόµενο του οποίου χρήζει απόδειξης και επιδέχεται ανταπόδειξη».

Δεν είναι δημόσια όργανα

Οπως αναφέρει η εγκύκλιος, περαιτέρω εκδόθηκε, κατόπιν υποβληθείσης καταγγελίας, Εκθεση Ελέγχου από τον γενικό επιθεωρητή Δηµόσιας Διοίκησης, η οποία απεστάλη στο ΥΠΕΣΔΑ, στα συµπεράσµατα της οποίας αναφέρονται, µεταξύ άλλων, τα εξής:

«Οι Οργανισµοί Συλλογικής Διαχείρισης πνευµατικών δικαιωµάτων όπως η Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. δεν αποτελούν δηµόσια όργανα και κατά συνέπεια δεν µπορούν να βεβαιώνουν διοικητικές παραβάσεις σχετικά µε την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας Καταστηµάτων Υγειονοµικού Ενδιαφέροντος. Επιπλέον οι “εκθέσεις ελέγχου” που φέρεται να εκδίδει η Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. ή κάθε άλλος Ο.Σ.Δ., ή κάθε σχετικό έγγραφο µε το οποίο διαπιστώνεται η αναπαραγωγή µουσικών έργων δηµιουργών που αντιπροσωπεύονται από αυτούς, δεν συνιστά ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για την ανάκληση της άδειας µουσικής και πολύ λιγότερο της άδειας λειτουργίας του ελεγχόµενου Κ.Υ.Ε. και πρέπει να εκτιµάται και να αξιολογείται από την αρµόδια Αρχή µόνο ως απλό πραγµατικό στοιχείο, το περιεχόµενο του οποίου χρήζει απόδειξης και επιδέχεται ανταπόδειξης. Περαιτέρω, η ανάκληση άδειας χρήσης µουσικών οργάνων µε µόνη τη λήξη της άδειας δηµόσιας εκτέλεσης µουσικών συνθέσεων, δεν βρίσκει έρεισµα στην κείµενη νοµοθεσία […] Παρακαλούµε όπως ενηµερώσετε τους δήµους της χωρικής σας αρµοδιότητας».

Στη συνέχεια το έγγραφο αναφέρεται στις ευθύνες συγκεκριμένων υπηρεσιακών παραγόντων που προέκυψαν από την έκθεση ελέγχου. 
 Έφη Μαρίνου, Αντα Ψαρρά, Δημήτρης Κανελλόπουλος 
http://www.efsyn.gr/

ΠΡΕΖΑ TV
27-6-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: