Σάββατο, Ιουλίου 23, 2016

ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΨΕΜΑ ΣΤΟ INTERNET

Δύο καθηγητές επικοινωνίας απέδειξαν αυτό που όλοι γνωρίζαμε λίγο πολύ: η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του Internet δεν διαβάζουν τους όρους υπηρεσιών (TOS) και τις πολιτικές προστασίας της ιδιωτικής ζωής (PP), και αυτοί που το κάνουν, δεν το κάνουν πολύ διεξοδικά. 
Home / iNet / Συμφωνώ με τους όρους και τις προϋποθέσεις: το μεγαλύτερο ψέμα στο Internet
Συμφωνώ με τους όρους και τις προϋποθέσεις: το μεγαλύτερο ψέμα στο Internet

Δύο καθηγητές επικοινωνίας απέδειξαν αυτό που όλοι γνωρίζαμε λίγο πολύ: η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του Internet δεν διαβάζουν τους όρους υπηρεσιών (TOS) και τις πολιτικές προστασίας της ιδιωτικής ζωής (PP), και αυτοί που το κάνουν, δεν το κάνουν πολύ διεξοδικά.agree1 internet Internet

Παρά το γεγονός αυτό, όλοι κάνουν κλικ στο κουμπί που λέει «Συμφωνώ με αυτούς τους όρους και τις προϋποθέσεις.»

Η έρευνα
Για να δουν πόσοι άνθρωποι διαβάζουν αυτά τους όρους παροχής υπηρεσιών πριν από την εγγραφή τους σε μια online υπηρεσία στο Internet, οι καθηγητές Jonathan Obar από το York University και η Anne Oeldorf-Hirsch από το Πανεπιστήμιο του Connecticut δημιούργησαν ένα πλασματικό site κοινωνικής δικτύωσης (SNS) με το όνομα NameDrop:


Προσκάλεσαν 543 φοιτητές να εγγραφούν σε αυτό, και στη συνέχεια τους ζήτησαν να απαντήσουν μια έρευνα που περιείχε ερωτήσεις σχετικά με την αλληλεπίδρασή τους με την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τους όρους χρήσης της υπηρεσίας.

Και τα δύο έγγραφα ήταν τροποποιημένες εκδόσεις του LinkedIn, και οι χρήστες θα χρειαζόταν κατ ‘εκτίμηση 29 έως 32 λεπτά για να διαβάσουν το PP και 15 με 17 λεπτά για να διαβάσουν το TOS.

Οι ερευνητές όμως πρόσθεσαν και δύο επιπλέον όρους: οι χρήστες έπρεπε επιτρέψουν στην NameDrop να μοιράζεται τα δεδομένα τους με τρίτους, συμπεριλαμβανομένων και κυβερνητικών οργανισμών (π.χ. η NSA), και ότι θα έπρεπε να ονομάσουν το πρωτότοκο παιδί NameDrop!

Τα αποτελέσματα
Εδώ είναι μερικά από τα αποτελέσματα της έρευνας:

Το 74% των συμμετεχόντων δεν διάβασε καθόλου το PP και όσοι το «διάβασαν» χρειάστηκαν 73 δευτερόλεπτα για το PP και 51 δευτερόλεπτα για τους ToS.
To 96% των συμμετεχόντων χρειάστηκε λιγότερο από 5 λεπτά για το PP και το 97% χρειάστηκε λιγότερο από 5 λεπτά για τους ToS.
Μόλις το 15% των συμμετεχόντων είχε ανησυχίες για τις πολιτικές του κοινωνικού δικτύου. Μόνο το 1,7% ανέφεραν τη ρήτρα που επέβαλε την ονομασία στο παιδί τους και ένα 2% εξέφρασε τις ανησυχίες του για τα κοινόχρηστα δεδομένα.
Οι συμμετέχοντες βρήκαν τα PPs και ToS μεγάλα και πολύ φλύαρα, και πολλοί απλά δεν τα διαβάζουν επειδή είναι πεπεισμένοι ότι δεν θα τα καταλάβουν, έτσι κι αλλιώς.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι αυτά τα αποκαρδιωτικά αποτελέσματα θα ήταν ακόμα μεγαλύτερα αν η έρευνα γινόταν σε άλλο πληθυσμό, καθώς οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν μαθητές των επικοινωνιών, οι οποίοι μελετούν θέματα Big Data, για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, την επιτήρηση και την τάξη.

Είναι προφανές ότι η σημερινή κατάσταση των ΡΡ και TOS στο Internet έχει αποτύχει και κάτι θα πρέπει να αλλάξει.

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2757465 
https://iguru.gr/2016/07/14/59947/internet-pp-and-tos-lie/

ΠΡΕΖΑ TV
23-7-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: