Δευτέρα, Φεβρουαρίου 20, 2017

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ FRAPORT ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Στα Χανιά βρίσκονται σήμερα (Δευτέρα) τρεις ανεξάρτητοι ευρωβουλευτές στο πλαίσιο εκδήλωσης της Πρωτοβουλίας Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου Δυτικής Κρήτης «Ιωανν. Δασκαλογιάννης».

Ο Νότης Μαριάς, η Σοφία Σακοράφα και ο Νίκος Χουντής θα συμμετάσχουν στην εκδήλωση που διοργανώνει η πρωτοβουλία για το θέμα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, στις 7:30 το απόγευμα, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου ΚΑΜ (στο Αρσενάλι, στο παλιό λιμάνι Χανίων).

Οι ευρωβουλευτές και μέλη της Πρωτοβουλίας θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου στον Δημοτικό Κήπο Χανίων για όλες τις τελευταίες εξελίξεις μετά και την απόρριψη από την ευρωβουλή του αιτήματος ακύρωσης της σύμβασης με τη Fraport.   

Εν τω μεταξύ, μετά τις αυξανόμενες αντιδράσεις στα Χανιά και τις αποκαλύψεις της ΟΣΥΠΑ για το περιεχόμενο της σύμβασης και για την οικονομική κατάσταση της Fraport η Νομαρχιακή επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία καλεί την εταιρία τηρήσει τους όρους της σύμβασης.


«Εάν την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης η παραχωρησιούχος FRAPORT δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει, τηρώντας τις οικονομικές της υποχρεώσεις, παρέχεται στο Δημόσιο συμβατική δυνατότητα καταγγελίας», αναφέρεται μεταξύ άλλων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

1.    Ο όμιλος FRAPORT ήλθε στην Ελλάδα με τον διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που οργάνωσε και εκτέλεσε η Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Ο διαγωνισμός έγινε στο τέλος Νοεμβρίου του  (2014). Συνεπώς, όταν τον Ιανουάριο 2015 ήλθε η Κυβέρνηση με κορμό τοv ΣΥΡΙΖΑ, η υλοποίηση  της υποχρέωσης της κύρωσης μιας αποικιακού τύπου συμφωνίας που είχε αναλάβει η χώρα μέσω του διεθνούς διαγωνισμού είχε ήδη μεταβληθεί σε κρατική δέσμευση.

2.    Τον Ιούλιο 2015 ένας από τους όρους του γνωστού επώδυνου συμβιβασμού  ήταν να υλοποιηθεί ο διαγωνισμός της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που έδινε στην FRAPORT τα αεροδρόμια.

3.    Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της από τη σύμβαση παραχώρησης, η FRAPORT πρέπει άμεσα και εφ’ άπαξ να καταβάλει στο ελληνικό Δημόσιο 1,23 δις ευρώ. Χωρίς την καταβολή δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί η συμφωνία. Πρόσφατες πληροφορίες ανέφεραν ότι η εταιρία, αφού απέτυχε να αντλήσει το ποσόν αυτό από το χρηματιστήριο, όπου σύμφωνα με δικές της ανακοινώσεις προσέβλεπε, στράφηκε στον τραπεζικό δανεισμό. Στις 9/2/2017 ανακοινώθηκε από την εταιρία ότι υπάρχουν «προχωρημένες συνεννοήσεις» με τράπεζες για το δανεισμό της, χωρίς να γίνει αναφορά στην υπογραφή δανειακών συμβάσεων. Από την ελληνική πλευρά διευκρινίστηκε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να εγγυηθεί το δημόσιο για τα δάνεια της  FRAPORT.

4.    Ο χρόνος τρέχει και οι υποχρεώσεις εκάστης πλευράς έχουν οριοθετηθεί με τρόπο που δεν επιδέχεται πολλών ερμηνειών. Στις διεθνείς οικονομικές σχέσεις και γενικά, τηρείται η Αρχή ότι οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται («pacta sunt servanda»). Η υποχρέωση τήρησης των συμφωνημένων όμως, δεν μπορεί να έχει μια όψη μόνο.

Την ίδια υποχρέωση έχουν όλα τα συμβαλλόμενα μέρη.

Εάν την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης η παραχωρησιούχος FRAPORT δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει, τηρώντας τις οικονομικές της υποχρεώσεις, παρέχεται στο Δημόσιο συμβατική δυνατότητα καταγγελίας. Όσο η εταιρεία δεν αποδεικνύει ότι είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις συμβατικές της υποχρεώσεις αναλαμβάνει τους σχετικούς κινδύνους.

Ως Νομαρχιακή Επιτροπή Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουμε, ότι κάθε συμβαλλόμενος οφείλει να τηρεί τους όρους μιας συμφωνίας.  Όποιος δεν το κάνει αναλαμβάνει την ευθύνη. Όπως η χώρα οφείλει να τηρεί τις διεθνείς υποχρεώσεις και συμφωνίες, ομοίως και κάθε εταιρεία οφείλει να κάνει το ίδιο. 

Μάριος Διονέλλης
http://www.efsyn.gr

ΠΡΕΖΑ TV
20-2-2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: