Κυριακή, Νοεμβρίου 19, 2017

Εγνατια Οδος: Αφου φτιαχτηκε με τα χρηματατων φορολογουμενων...πλεον ο ΣΥΡΙΖΑ την ξεπουλαει μεσω του ΤΑΙΠΕΔ

Με σοβαρές εκκρεμότητες στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε χθες ότι προχωρά ο διαγωνισμός για την 40ετή παραχώρηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου των 658 χλμ. που ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη και φτάνει τα 1.000 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες, ενώ το κόστος κατασκευής του ξεπέρασε τα 6 δισ. ευρώ.

Οι προσφορές θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 26 Ιανουαρίου 2018. Να σημειωθεί ότι σήμερα βασικές υπηρεσίες, όπως η είσπραξη των διοδίων και η βασική συντήρηση, έχουν ανατεθεί με διαγωνισμό σε ιδιώτες.



Λείπουν πάντως στοιχειώδεις υποδομές για την εξυπηρέτηση των οδηγών (βενζινάδικα, καφέ, τουαλέτες κ.λπ.), αφού λειτουργούν μόνον τρεις σταθμοί από τους προβλεπόμενους 12.

Το μεγάλο αγκάθι είναι οι σταθμοί διοδίων, οι οποίοι προβλέπεται να φτάσουν τους 38. Σήμερα λειτουργούν επτά στον βασικό άξονα (Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλος, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη και Ιασμο), καθώς και ένας στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης-Σερρών-Προμαχώνα.

Υπό κατασκευή είναι άλλοι πέντε (Παμβώτιδα, Ιεροπηγή, Μέστη, Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη) που θα λειτουργήσουν σταδιακά ώς τα μέσα του 2018.

Ειδικά ο σταθμός στα περίχωρα της Θεσσαλονίκης συναντά έντονες αντιδράσεις γιατί είναι ο πρώτος που θα λειτουργήσει στο πολεοδομικό συγκρότημα και αφορά κυρίως αστικές μετακινήσεις.

Με συντηρητικούς υπολογισμούς των υπηρεσιακών στελεχών της κρατικής εταιρείας «Εγνατία οδός Α.Ε.», που έχουν υποβληθεί στα συναρμόδια υπουργεία, μόνο με την ανάπτυξη των προβλεπόμενων σταθμών διοδίων ο αυτοκινητόδρομος μπορεί να αποδώσει στα δημόσια ταμεία 350 εκατ. ευρώ ώς το 2022, ενώ με παρεμβάσεις μεγαλύτερης κλίμακας τα συνολικά έσοδα σε βάθος 35ετίας μπορεί να αγγίξουν τα πέντε δισ. ευρώ.

Η ελαφρά συντήρηση κοστίζει σήμερα περίπου 22 εκατ. ευρώ τον χρόνο και γίνεται από εταιρεία που δίνει δουλειά σε 350 εργαζομένους.

Αλλα 300 άτομα απασχολούνται στην είσπραξη των διοδίων, που επίσης γίνεται από ιδιώτες και κοστίζει 40-60 χιλιάδες ευρώ τον μήνα ανά σταθμό, ανάλογα με τα κυκλοφοριακά μεγέθη, ενώ αποδίδει στο Δημόσιο περίπου 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Να σημειωθεί ότι η χρέωση για ένα Ι.Χ. διαμορφώνεται σήμερα στα 0,030 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όταν στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους είναι 0,070 ευρώ.


 Χαρά Τζαναβάρα
http://www.efsyn.gr

ΠΡΕΖΑ TV
19-11-2017

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Προτιμώ να πληρώνω 650 άτομα και να κάθονται, παρά να έχω 38 διόδια.